Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Banner 2

hykker vr glasses 035

HYKKER VR Glasses 3D - wirtualna rzeczywistość w zasięgu ręki.

Wirtualna rzeczywistość to coś co rozpala emocje nie tylko wśród graczy komputerowych, ale i też zwykłych użytkowników, często szukających nowych wrażeń, i zupełnie innego podejścia do otaczającego nas świata. Dzisiaj chciałem wam pokazać jak w prosty sposób, nie angażując dużych środków, poczuć przynajmniej namiastkę tego wszystkiego czym kusi nas wirtualny świat. Zapraszam więc do recenzji Gogli VR, które to już na dniach pojawią się w sieci sklepów Biedronka.

Na początek trzeba rozróżnić dwa typy okularów VR jakie dostępne są na rynku - pełnoprawne Gogle VR, wyposażone w ekran o wysokiej rozdzielczości, oraz wszelkiego rodzaju czujniki i sensory, których przykładem są np. OCULUS RIFT czy HTC VIVE, oraz pozostałe Gogle VR oparte na projekcie Cardboard, czyli będące tak naprawdę opakowaniem na smartfona. Oba te rozwiązania mają swoje zalety i wady. W pierwszym przypadku zaletą jest jakość wyświetlanego obrazu oraz duża funkcjonalność, natomiast wadą oczywiście cena, która oscyluje w granicach 3-4tyś zł. W przypadku drugiego z rozwiązań jest wręcz odwrotnie, cena gogli jest niska, natomiast jakość wyświetlanego obrazu, jak również funkcjonalność, nawet w przypadku gdy dysponujemy niezłym telefonem pozostawia dużo do życzenia.  

Jak się zapewne domyślacie gogle dostępne w Biedronce należą oczywiście do tego drugiego rodzaju, dlatego pamiętajcie że do ich działania niezbędny będzie smartfon wyposażony w żyroskop oraz matrycę w jak najwyższej rozdzielczości. 

I. Rozpakowanie i ocena zewnętrzna.

Gogle znajdziemy zapakowane w  biało-czarne pudełko, na którym znalazło się zdjęcie okularów oraz kilka podstawowych informacji technicznych.

Wraz z okularami producent dostarcza nam instrukcję obsługi, kartę gwarancyjną, oraz trzy gąbki ułatwiające montaż smartfona o których więcej za chwilę.

Zacznijmy więc od wykonania samych gogli, które jak mogliście zobaczyć na powyższych zdjęciach dotarły do nas w czarnej wersji kolorystycznej, która nie ukrywam podoba mi się nieco bardziej niż wersja biała, która również dostępna będzie w sprzedaży.  

Marka HYKKER pomimo iż nie jest jeszcze zbyt długo na rynku, to już przyzwyczaiła nas że produkty brendowane ich logiem, pomimo niskiej ceny są naprawdę przyzwoicie wykonane i nie inaczej jest też i tym razem. Co prawda niektóre elementy obudowy mogły by być trochę lepiej spasowane a całość nieco lżejsza, to jednak za kwotę 39.99 nie ma co wybrzydzać. 

Konstrukcja pomimo iż w całości wykonana została z plastiku to jednak wydaje się solidna i daje nadzieję że nie gogle nie rozpadną się po kilku dniach użytkowania.

Na pochwałę zasługuje tu wykonanie tylnej części okularów HYKKER VR Glasses, która to przylega do naszej twarzy. Nie tylko została ona nieźle wyprofilowana, ale też obłożona gąbką i obszyta oddychającym materiałem, dzięki czemu nie odczuwamy żadnego dyskomfortu nawet podczas dłuższego korzystania z okularów.

Jeżeli popatrzymy na przód naszych gogli to znajdziemy tu przesuwną przysłonę, która umożliwi wam korzystanie z aparatu smartfona, co zapewne przyda się w przypadku niektórych aplikacji czy też robienia zdjęć 3D. 

Pozostają nam jeszcze paski mocujące, oraz kieszonka na smartfona o której powiem wam nieco więcej już za chwilę, przy okazji omawiania montażu oraz optyki gogli marki HYKKER.

Cała konstrukcja ma nam się trzymać na głowie za pomocą trzech rozciągliwych pasków, które jak widzicie posiadają regulację długości, tak aby przynajmniej w teorii można było je łatwo dopasować do każdej głowy. W praktyce okazuje się że o ile w przypadku dorosłych i starszych dzieci nie ma z tym problemu, to już przy mniejszych dzieciach o drobniejszej budowie może okazać się że gogle nie trzymają się tak mocno jak powinny. 

Jeżeli film ci się podobał kliknij  tutaj i subskrybuj nasz kanał

II. Optyka i montaż telefonu

Tym co wyróżnia gogle HYKKER VR Glasses 3D od podobnych tego typu okularów, to całkiem niezłe, regulowane soczewki. Gogle wyposażone zostały w Asferyczne soczewki o średnicy 42mm, pozwalające zarówno na regulację ostrości obrazu jak również regulację rozstawu źrenic, co ma istotne znaczenie jeżeli z okularów korzystają osoby o różnej budowie. Odpowiednie ustawienie soczewek wpływa zarówno na komfort oglądania, jak i na nasze zdrowie, dlatego też tak ważna jest możliwość regulacji i odpowiedniego dopasowania.

Smartfona montujemy w specjalnej szufladce wysuwanej z lewej strony gogli, patrząc na nie od przodu. Niestety o tym elemencie nie mam najlepszego zdania, telefon montujemy tu za pomocą specjalnego uchwytu dociąganego sprężyną. O ile sam uchwyt stabilnie trzyma górną krawędź naszego smartfona, to niestety dolna krawędź jest jedynie dociskana do śliskiej obudowy, przez co w przypadku szczególnie grubszych telefonów, o lekko zaokrąglonych plecach, może powodować to ich wypadanie z szufladki. Co prawda producent dołączył nam do zestawu trzy małe gąbki mające pomóc w prawidłowym zamontowaniu telefonu ale jest to rozwiązanie dalekie od ideału. 

Druga sprawa to kwestia wyśrodkowania telefonu w uchwycie, gogle przeznaczone są dla smartfonów o przekątnej od 4.0" do 5.5", co powoduje że o ile w przypadku smartfonów 5.0"- 5.5" ekran jest w miarę na środku, to już telefony z ekranem o przekątnej 4.0", moim zdaniem są zbyt nisko. Dużo lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie identycznego chwytu ze sprężyną również dla mocowania dolnej krawędzi telefonu dzięki czemu telefon byłby nie tylko stabilniej zamontowany, ale tez w przypadku mniejszych ekranów idealnie wyśrodkowany.

Oczywiście nie są to jakieś istotne wady, ale wydaje mi się że warto o nich wspomnieć i wziąć je pod uwagę w przypadku podejmowania decyzji o zakupie.

III. Wrażenia oraz funkcjonalność. 

Zanim wsuniemy naszego smartfona do gogli VR, będziemy musieli jeszcze zainstalować na nim dedykowane dla VR aplikacje, które to przeniosą nas do wirtualnego świata. Zgodnie z instrukcją obsługi, przechodzimy więc na oficjalną stronę aplikacji Cardboard, gdzie znajdziemy zarówno aplikacje, gry czy też filmy przygotowane  do współpracy z okularami VR. 

Nie będę wam tu pisał na temat samej jakości obrazu oglądanego za pomocą okularów HYKKER VR Glasses 3D, ponieważ jest ona uzależniona głównie od parametrów ekranu zastosowanego w naszym telefonie, niemniej jednak powiem wam że wrażenia są naprawdę niezłe i każdemu polecam spróbować. 

Podczas korzystania z okularów, nie napotkałem na żadne problemy związane  z samymi goglami, jak również zamontowanym wewnątrz telefonem. Nawet podczas wykonywania bardziej energicznych ruchów, gogle pewnie trzymają się na naszej głowie a smartfon nie zmienia swojej pozycji. Dzięki specjalnym otworom po bokach, gogle umożliwiają też podłączenie do telefonu słuchawek, czy też np ładowarki. Tego drugiego nie polecam jednak robić w sytuacji gdy mamy okulary na głowie, głównie w obliczu coraz częstszych doniesień o przypadkach wybuchających baterii  podczas ładowania. 

Jedyne czego mi tu brakuje, to jakiegoś zewnętrznego pada umożliwiającego sterowanie w grach, czy obsługę aplikacji. Oczywiście nie jest on niezbędny w przypadku programów czy aplikacji, ponieważ większość funkcji możemy obsługiwać bez użycia rąk (wystarczy nakierować kursor ruchem głowy na wybraną funkcję i poczekać na jej zatwierdzenie - nieco podobnie jak w przypadku kinecta) to jednak w grach okazuje się on niezastąpiony. Szkoda więc że producent o tym nie pomyślał i nie zaoferował nam np. drugiej wersji Gogli VR przeznaczonych typowo dla graczy z dedykowanym gamepadem (oczywiście w nieco wyższej cenie). No cóż pozostaje nam więc zaopatrzyć się w takiego pada we własnym zakresie.

IV. Podsumowanie

Wirtualna rzeczywistość to wciąż nowość na naszym rynku, oferuje ona zupełnie nowe doznania, zarówno podczas oglądania filmów, grania w gry wideo, czy też poruszania się w wirtualnym świecie. Pomimo swoich niewątpliwych zalet, ma ona jednak tyle samo zwolenników jak i przeciwników, dlatego też zanim zdecydujecie się na zakup profesjonalnych gogli za kilka tysięcy, warto swoją przygodę z VR rozpocząć od nieco tańszych rozwiązań takich jak np. Gogle VR marki HYKKER.  Za cenę zbliżoną do ceny niewygodnych kartonowych gogli Cardboard, które dodatkowo musimy sobie jeszcze poskładać, otrzymujemy całkiem nieźle wykonane okulary VR, bardzo dobrze prezentujące się jeżeli chodzi o design, wyposażone w regulowane soczewki, szufladkę na telefon, mocne paski stabilnie utrzymujące gogle na naszej głowie, oraz miękką gąbkę na styku okularów z twarzą, która to dodatkowo podnosi komfort użytkowania. Jak na początek - myślę że zdecydowanie to wystarczy.